menu

Thursday, June 13, 2019

The Bridge Experience

Τι κοινό έχουν ο Χ. Τρικούπης, η Γέφυρα και εγω;;; ο πρώτος την οραματίστηκε, ο δεύτερος την κατασκεύασε και εγω την διέσχισα. Εμπειρία! The Bridge Experience!!

Χαρίλαος Τρικούπης
Η Γέφυρα
The Bridge Experience, 21km

 
O Χαρίλαος Τρικούπης είναι μια πολιτική φιγούρα των πρώτων σχεδόν χρόνων της ελληνικής ανεξαρτησίας παίρνοντας τη θέση του πρωθυπουργού επτά φορές απο το 1875 έως το 1895. 50 σχεδόν χρόνια μετα την εθνική ανεξαρτησία, όλο σχεδόν το κράτος ηταν υπο διάλυση. Έτσι, η αναδιοργάνωση της Αστυνομίας, της Αγροφυλακής και της Σχολής Ευελπίδων ήταν κομβικές αποφάσεις για τη δημιουργία ενός σύγχρονου κράτους, που θα αργούσε όμως πολύ καιρό ακόμη για να γίνει. Σημαντικά έργα του ήταν η αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδα και η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου, την εποχή που δεν υπήρχαν ακομη αυτοκίνητα. Ενώ το 1882 υπήρχαν σε λειτουργία μόνο 9 περίπου χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής που συνέδεαν την Αθήνα (Θησείο) με τον Πειραιά, το 1893 λειτουργούσαν 914 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών και άλλα 490 ήταν υπό κατασκευή. Για τη χρηματοδότηση των έργων πήρε δύο μεγάλα δάνεια και επέβαλε φορολογία στον καπνό και το κρασί. Η διάνοιξη της Διώρυγας της Κορίνθου επετεύχθη χάρη στον Τρικούπη, ο οποίος και την εγκαινίασε το 1893. Ο οδοντωτός Διακοφτού ήταν επίσης δικό του δημιούργημα. Στην τελευταία του κυβέρνηση δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις που είχε δημιουργήσει έναντι των ξένων δανειστών με συνέπεια να επέλθει η πτώχευση της Ελλάδας με την ιστορική φράση του «δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Ήταν η δεύτερη φορά που "πτωχεύσαμε"... θα ακολουθήσουμε και άλλες πολλες. Χαρακτηριστικό της διορατηκότητάς του ήταν και το όραμά του για τη ζεύξη του στενού Ρίου-Αντιρρίου, ιδέα που υλοποιήθηκε μετά από έναν αιώνα (2004), με την κατασκευή της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, στην οποία δόθηκε το όνομά του στις 25 Μαΐου 2007.

Η Γέφυρα
Ένα πολύπλοκο, πολυδάπανο και σύνθετα κατασκευαστικό έργο εκτελέστηκε στην Ελλάδα τα πρωτα χρόνια του 21ου αι. Είναι η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (που στην αρχική της ονομασία λεγόταν Ζεύξη και κανείς δεν γνώριζε περί τίνος πρόκειται). Η κατασκευή της κράτησε 7 χρόνια (1997-2004) και εγκαινιάστηκε την ημέρα που η ολυμπιακή φλόγα διερχόταν απο το κατάστρωμά της. 


Πολλά σχέδια και διαγωνισμοί εκπονήθηκαν κατά καιρούς για το πώς να κατασκευαστεί. Ακομη και σχολεία συμμετείχαν σε προτάσεις ιδεών. Παρόλα τις μελέτες και τον ενθουσιαμό των συμμετεχόντων εμπνευστών, έγινε τελικά αυτό που ήθελε η γαλλική εταιρία Vinci, και ο διαγωνισμός κατοχυρώθηκε στους γάλλους για να μοιραστεί "δίκαια" η ευρωπαική πίτα καθότι ένα άλλο μεγάλο έργο (το Ελ. Βεν.) είχε δοθεί στους γερμανούς.

Στα εγκαίνια της Γέφυρας απο το δρόμο προς την Πιτίτσα
 
Η ιστοσελίδα της Γέφυρας παρουσιάζει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη μελέτη του υπεδάφους και την κατασκευή, καθότι πρόκειται για ένα χώρο που παρουσιάζει έντονη σεισμικότητα, ενώ το γεωγραφικό ανάγλυφο του στενού (με τη μορφή ακροφυσίου) δημιουργεί ανέμους μεγάλης ισχύος.

 
 
Αν και σύγχρονο έργο, δεν προβλέφτηκε σχεδίαση μελλοντικής σιδηροδρομικής γραμμής απο τη γέφυρα. Έτσι ένα όραμα για τη δημιουργία ενός δυτικού σιδηροδρομικού άξονα τελείωσε. Απο τη γέφυρα σήμερα περνούν μόνο αυτοκίνητα, την περπατούν κυρίως τουρίστες  και κάποιο ποδηλάτες.


 
Η διέλευση της Γέφυρας με το αυτοκίνητο κοστίζει 13.50 ευρώ για απλή διέλευση. Υψηλό κόστος για κάποιους που διοργάνωναν πορείες και διαμαρτυρίες, κάποιες εποχές λίγο πριν απο τις εκλογές!!
 
 



The Bridge Experience ή ο Ημιμαραθώνιος των 21 χλμ
Πρόκειται για μια αθλητική οργάνωση προβολής του αθλητισμού, της περιοχής και ασφαλώς και της Γέφυρας σαν ένα κοινωνικό event. Περιείχε κολυμβητικές διαδρομές (διάπλους Ρίου-Αντιρριου), καθώς και αγωνίσματα τρεξίματος για παιδιά (400μ), δρόμου 5χλμ (δυναμικό περπάτημα), τρεξίματος 5χλμ, 9χλμ καθως και ημιμαραθωνίου 21χλμ.


Ο Ημιμαραθώνιος (21 χλμ) αποτελείτο απο δυο διελεύσεις της Γέφυρας (μια ανελέητη διαδρομή ανηφόρας), συνεπώς 4x3 χλμ= 12χλμ και στροφή αριστερά προς Άγιο βασίλειο, επιστροφή προς ΣΣ Ρίου, Καστελόκαμπος και τερματισμός στο Achaia Beach.




Πριν τον αγωνα αγνωνίστηκαν οι μικροί στο δικό τους αγώνισμα και έδειξαν τα δόντια τους, για το τί να περιμένουμε απο αυτούς τα επόμενα χρόνια.


Οι διοργανωτές άψογοι, απο εμφάνιση και οργάνωση. Υπήρχε μια μονο μικρή καθυστέρηση 10 λεπτών, αμελητέα στο γεγονός που είχαμε μπροστά μας.


... και δίνεται η εκκίνησης και τρέχουμε...
και τερματίζουμε!!!!



Μετάλιο συμμετοχής και ηλ. κατηγορίας
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment