Ήταν αρχές του 1821 και στην πόλη της Βιέννης είχε ένα ψοφόκρυο. Η αυτοκρατορική άμαξα σταμάτησε στην Openring, μπροστά απο την Wiener Staatoperahouse, ένας πρίγκηπας κατέβηκε βιαστικά και μπήκε μέσα στη ζεστή αίθουσα, όπου στο φουαγιέ τον περίμεναν οι διπλωμάτες των χωρών της Αγγλίας, της Πρωσίας και της Ρωσίας και πλήθος αντιπροσωπιών απο όλες τις ευρωπαικές ηγεμονίες. Αισθανόταν υπερήφανος και ισχυρός, ολίγον τι αλλαζόνας. Ήταν ο οικοδεσπότης της βραδιάς. Μετά απο πολλές προσπάθειες, ο Μέττερνιχ κατάφερε να ενώσει όλες τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής εκείνης υπό την Ιερά Συμμαχία, την οποία εμπνεύστηκε και καθοδηγούσε ο ίδιος και σήμερα έπρεπε να γιορτάσει το μεγάλο αυτό γεγονός. Όλοι μαζί κατευθύνθηκαν προς τη μεγάλη αίθουσα και περίμεναν το διευθυντή ορχήστρας να αρχίσει την παράσταση.
|
με το CAT είσαι στην πόλη σε 16 λεπτά
|
Το πρόγραμμα περιείχε μουσική Μότσαρτ, ίσως το Κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ.4, σε ρε μείζονα. Είναι ένα όμορφο κονσέρτο που άρεσε στο Μέττερνιχ, ιδίως το δεύτερο μέρος που αποτελείται από μελωδικές γραμμές να του θυμίζουν τις σκέψεις του ...αισθάνομαι σαν να βρίσκομαι στο κέντρο ενός ιστού, όπως οι φίλες μου οι αράχνες, που πολύ τις αγαπώ.... έχω κατορθώσει να απλώσω τα ηθικά μου μέσα προς όλες τις κατευθύνσεις, αλλά τούτη η κατάσταση πραγμάτων αναγκάζει την καημένη την αράχνη να παραμένει στο κέντρο του λεπτού ιστού της. Αυτοί οι ιστοί είναι όμορφοι να τους βλέπει κανείς, είναι περίτεχνα πλεγμένοι και ικανοί να αντιστέκονται σε ελαφρές επιθέσεις αλλά όχι και σε θυελλώδεις ανέμους....
|
πόλη με κτήρια του προηγούμενου αιώνα
|
|
όμορφες κατασκευές από άμμο
|
|
Μουσείο Ιστορίας της τέχνης
|
Είναι γνωστό ότι ο Μέττερνιχ είχε την ικανότητα της πολιτικής παγίδευσης του αντιπάλου μέσα στις ίδιες του τις κινήσεις, της εξουδετέρωσής του με την βοήθεια αόρατων δεσμών, εμποδίζοντας τους εχθρούς του να σαρώνουν τον ιστό που ο ίδιος έφτιαξε.... γιατί το αποκορύφωμα του μεγάλου θριάμβου του ήταν η ειρήνευση μεταξύ των μεγάλων κρατών, όπως της Γερμανίας και της Ιταλίας.... και αυτό δεν ήθελε να το χάσει για τίποτε στον κόσμο.
|
παραπόταμος του Δούναβη
|
|
Stephandom: ο περίφημος καθεδρικός ναός της πόλης
|
Και ενώ άκουγε την αγαπημένη του μουσική, ο υπασπιστής του τον ενημερώνει ότι ακούγεται ένας θυελλώδης άνεμος (που μπορεί να διαρρήξει τον ιστό) και μάλιστα από μια εντελώς απροσδόκητη περιοχή, τα Βαλκάνια... Οι Έλληνες ζητούν την απέλευθέρωσή τους απο τον οθωμανικό ζυγό: Έλληνες ραγιάδες, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Υψηλάντη ήθελαν να ανατρέψουν, ό,τι με τόσο κόπο ο αυστριακός διπλωμάτης είχε φτιάξει. Και δεν ήταν μόνο αυτό, εξεγέρσεις υπήρχαν και στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες ακόμη και στη μακρινή λατινική αμερική, ενώ μισούσε τη γαλλική επανάσταση κι ήθελε να φράξει τις πόρτες, τα παράθυρα και κάθε χαραμάδα, μη τυχόν και περάσει ο άνεμος της Ελευθερίας, που είχε σηκώσει η μεγάλη εκείνη Επανάσταση και στις υπόλοιπες περιοχές...
|
ορθόδοξη εκκλησία: η Αγία Τριάδα
|
|
ελληνική συνοικία
|
|
το στενό των ελλήνων
|
Μπορεί να μην συνέβησαν τα γεγονότα όπως ακριβώς τα περιγράφω, όμως το κλίμα εκείνης της εποχής έτσι διαδραματιζόταν. Αλλού άκουγαν όπερες και κονσέρτα και αλλού έπαιζαν τους αρματωλούς και τους κλέφτες!
|
αναμένεται μεγάλη διαδήλωση....
|
|
λόγω συνεδρίου στο γνωστό ξενοδοχείο
|
|
απο εδώ αρχίζει η μουσική....
|
|
..και συνεχίζει στο Kursalon
|
|
η συναυλία Μότσαρτ αρχίζει σε λίγο....
|
|
ερμηνεύοντας το ρόλο της Tosca
|
|
τυρολέζικη απόχρωση στη μουσική υπόκρουση Μότσαρτ
|
|
μικρογραφία του Neujahrkonzert από τμήμα της Φιλαρμονικής της Βιεννης
|
Το να βρεθείς, για λίγες μέρες, στη Βιέννη, είναι σαν να κάνεις ένα ταξίδι στο παρελθόν. Νομίζεις ότι βρίσκεσαι το 19. αιώνα και κάποια στιγμή θα συναντηθείς με την αυτοκρατορική άμαξα της Σίσσυ, απο κάποιο ανοικτό παράθυρο του Kursalon Hübner θα ακούσεις ένα μελωδικό κομμάτι μουσικής, τη στιγμή που η φιλαρμονική της πόλης κάνει τις πρόβες της ή θα φωτογραφήσεις το κλειδί σολ διανθυσμένο από κίτρινα κρινάκια.
|
πριγκίπισσα Σίσσυ
|
|
Μότσαρτ και το κλειδί του σολ
|
|
τελευταίος αποχαιρετισμός στο Europa club
|
No comments:
Post a Comment