Επιθυμώ να συμμετάσχω σε ένα πρόγραμμα περιπέτειας με την White Desert Ltd (είναι η εταιρεία που είχε αναλάβει την αερομεταφορά) προς και εντός της Ανταρκτικής και της υπο-ανταρκτικής περιοχής. Γνωρίζω ότι, ως ταξιδιώτης στην Ανταρκτική και ως συμμετέχων σε μαραθώνιο της Ανταρκτικής, εκτός από τους συνήθεις κινδύνους που ενυπάρχουν στις αποστολές σκι, πεζοπορίας ή ορειβασίας και στην επίσκεψη σε απομακρυσμένα camps της Ανταρκτικής, θα εκτεθώ σε πρόσθετους κινδύνους που σχετίζονται με τo ταξίδι στην Ανταρκτική και στην υπο-Ανταρκτική περιοχή, συμπεριλαμβανομένων χωρίς περιορισμό:
- σε ακραίες καιρικές συνθήκες που μπορούν να αλλάξουν γρήγορα και χωρίς προειδοποίηση,
- σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες που σε συνδυασμό με ισχυρούς ανέμους, μπορούν να έχουν ταχείς και δυσμενείς επιπτώσεις στο ανθρώπινο σώμα,
- σε πιθανή επίδραση της εξάντλησης του οξυγόνου, όταν ταξιδεύετε με αεροσκάφη χωρίς πίεση και επισκέπτεστε περιοχές μεγαλύτερου υψόμετρου,
- σε έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία που μπορεί να είναι περισσοτερο έντονη από ό,τι σε άλλα μέρη του κόσμου και μπορεί να επιδεινωθεί από την αντανάκλαση του πάγου και το χιονιού, δημιουργώντας πρόσθετους κινδύνους για το δέρμα και τα μάτια,
- οι ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να προκαλέσουν ανεπιθύμητες ενέργειες σε κάποιο φάρμακο που λαμβάνετε. Δεν συνιστάται η αυτοχορήγηση οποιουδήποτε φαρμάκου για επιταχυνόμενο εγκλιματισμό στο υψόμετρο,
- οι ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες και η επίδραση της εξάντλησης του οξυγόνου μπορεί να έχουν μεγαλύτερες δυσμενείς επιπτώσεις και κινδύνους για την υγεία όταν ασκεί κανείς τον εαυτό του σε ακραίες δραστηριότητες (δηλαδή σε μαραθώνιο).
- η απόσταση της περιοχής της Ανταρκτικής από οποιεσδήποτε σύγχρονες ιατρικές εγκαταστάσεις, δεν είναι άμεσα προσβάσιμη, μπορεί να επιδεινωθεί από τις υλικοτεχνικές καθυστερήσεις στην Ανταρκτική,·
- επικίνδυνο και ελάχιστα γνωστό έδαφος (καλυμμένο με πάγο και χιόνι) μπορεί να συγκαλύψει ή να κρύψει μεγάλους κινδύνους, όπως ασταθείς παγωμένες πλαγιές, τρύπες πάγου ή ρωγμές (κρεβάς),
- κίνδυνοι για τα αεροπορικά ταξίδια, λόγω της γενικής έλλειψης εγκαταστάσεων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και εγκαταστάσεων μετεωρολογικής πρόβλεψης στην Ανταρκτική και την υπο-Ανταρκτική περιοχή σημαίνει ότι οι πληροφορίες που συνήθως είναι διαθέσιμες στα πληρώματα των αεροσκαφών, εδώ είναι μη διαθέσιμες και η προσγείωση/απόγειωση βασίζεται μόνο στις ικανότητες των πιλότων,
Αναγνωρίζω και αποδέχομαι ότι η Ανταρκτική είναι ένας μοναδικός προορισμός με εγγενείς κινδύνους και ότι η απόλαυση και ο ενθουσιασμός της περιπέτειας προς και εντός της Ανταρκτικής προέρχονται εν μέρει από τη συμμετοχή σε δραστηριότητες σε ένα ακραίο περιβάλλον, μακριά από τις εγκαταστάσεις του σύγχρονου πολιτισμού και ότι οι εγγενείς κίνδυνοι ενός τέτοιου ταξιδιού είναι υπαρκτοί. Επιπλέον, η συμμετοχή σε μια ακραία δραστηριότητα, όπως ένας μαραθώνιος που λαμβάνει χώρα σε μια ακραία τοποθεσία, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τυχόν κινδύνους που ενέχονται στη διεξαγωγή τέτοιων δραστηριοτήτων υπό συνήθεις συνθήκες και να αυξηθούν εκθετικά, ανεξάρτητα από τα επίπεδα φυσικής κατάστασης των συμμετεχόντων. Επιβεβαιώνω ότι, κατά τη διάρκεια του προγράμματος White Desert, θα συμμορφώνομαι με τις προφορικές ή γραπτές οδηγίες του των οργανωτών σε σχέση με όλα τα θέματα ασφάλειας. Ως προϋπόθεση και λαμβάνοντας υπόψη ότι η White Desert θα μου επιτρέψει να συμμετάσχω στο πρόγραμμα, εγώ, για μένα και για λογαριασμό των κληρονόμων, των εκτελεστών και άλλων νομικών εκπροσώπων μου, συμφωνώ ως εξής:
- να αναλάβω οικειοθελώς όλους τους γνωστούς και άγνωστους κινδύνους που ενυπάρχουν στα ταξίδια περιπέτειας και στους ακραίους Μαραθωνίους που μπορεί να προκύψουν τόσο από τη συμμετοχή μου στο ίδιο το πρόγραμμα, στη μεταφορά προς ή από τη διαδρομή του προγράμματος και σε οποιεσδήποτε διαδικασίες διάσωσης, συμπεριλαμβανομένων το κίνδυνο τραυματισμού, θανάτου, απώλειας ή ζημιάς σε προσωπική περιουσία και οποιαδήποτε απώλεια,
- να παραιτηθώ οικειοθελώς από αξιώσεις κατά της White Desert, και να την απαλλάξω από κάθε ευθύνη και να μην μηνύσω κανένα από τα στελέχη, τους διευθυντές, τις θυγατρικές, τις μητρικές εταιρείες, τους υπαλλήλους, την αεροπορική εταιρεία/πλήρωμα, οδηγούς, πράκτορες, αντιπροσώπους, εργολάβους, υπεργολάβους ή προμηθευτές για οποιεσδήποτε αμελείς επιχειρήσεις ή διαδικασίες διάσωσης, από οποιονδήποτε τραυματισμό, θάνατο, υλική ζημιά ή οποιαδήποτε άλλη απώλεια, ζημιά, κόστος ή έξοδα,
- είμαι ιατρικά, σωματικά και από κάθε άλλη άποψη, ικανός να συμμετάσχω σε ταξίδια περιπέτειας προς και εντός της Ανταρκτικής ή της υποανταρκτικής περιοχής (και ιδιαίτερα στο Μαραθώνιο της Ανταρκτικής που λαμβάνει χώρα ως μέρος του προγράμματος) και ότι δεν έχω ειδικές ιατρικές απαιτήσεις ή προϋποθέσεις εκτός όπως περιγράφεται στο Ιατρικό Έντυπο που υποβλήθηκε σε συνδυασμό με την αίτησή μου,
- είμαι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη δική μου ιατρική κάλυψη από ατυχήματα και ασφάλιση ζωής και έχω λάβει κάλυψη κατάλληλη για τη συμμετοχή μου στο ταξιδιωτικό πρόγραμμα στην Ανταρκτική,
- είμαι επαρκώς προετοιμασμένος από άποψη ρουχισμού και εξοπλισμού, για να ταξιδέψω προς και εντός της Ανταρκτικής και της υπο-ανταρκτικής περιοχής,
- έχω επιλέξει να συμμετάσχω στο πρόγραμμα, με δική μου ελεύθερη βούληση. Αναγνωρίζω και επιβεβαιώνω επίσης ότι, έχοντας διαβάσει και κατανοήσει την παρούσα Πράξη Παραίτησης (και οποιαδήποτε άλλα σχετικά έγγραφα, όπως παρέχονται από την White Desert) στο σύνολό της, συμφωνώ:
- δεσμεύομαι από όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτής της Πράξης Παραίτησης, καθώς και τους σχετικούς Όρους και Προϋποθέσεις που επισυνάπτονται στην παρούσα Πράξη Παραίτησης,
- ότι αυτή η Πράξη Παραίτησης θα είναι δεσμευτική για τους κληρονόμους, τους πλησιέστερους συγγενείς, τους εκτελεστές, τους διαχειριστές, τους προσωπικούς εκπροσώπους και τους διαδόχους μου,
- ότι αυτή η Πράξη Παραίτησης μπορεί να τροποποιηθεί ή να αλλάξει μόνο με συμφωνία που συνάπτεται γραπτώς και υπογράφεται από έναν από τους διευθυντές της White Desert,
- ότι αυτή η Πράξη Παραίτησης και οποιαδήποτε διαφωνία ή αξίωση που σχετίζεται με αυτήν θα διέπονται και θα ερμηνεύονται σύμφωνα με το αγγλικό δίκαιο και ότι τα δικαστήρια της Αγγλίας θα έχουν αποκλειστική δικαιοδοσία για οποιαδήποτε τέτοια διαφορά ή αξίωση.
Στο Cape Town έφτασα το μεσημέρι της Τρίτης 12 Νοεμβρίου. Η μετακίνηση απο το αερόδρομιο στην πόλη ήταν μια δυσάρεστη εμπειρία. Χωρίς να υπάρχουν δημόσια μέσα μεταφοράς ή shuttle buses και οι παράνομοι ταξιτζήδες να έχουν στήσει ένα τρικούβερτο γλέντι εξαπάτησης σε εξωφρεινές τιμές, που σου τις ανακοίνωναν στην αποβίβαση και εσύ να υποκύπτεις στον εκβιασμό τους, σε μια πόλη/χώρα που η εγκληματικότητα και η παρανομία κτυπά κόκκινο! Αυτός ήταν και ο λόγος που είχα αλλάξει κράτηση σε 2 ξενοδοχεία, έτσι ώστε να είμαι πλησιέστερα στον τόπο συνάντησης και σε περιοχή με ευρωπαική ασφάλεια (Seapoint, Waterfront), εκεί τουλάχιστον που μπορείς να κυκλοφορήσεις μέχρι τις 10 το βράδυ... μετά διπλοκλειδώνεσαι στο ξενοδοχείο σου. Κρίμα σε μία τέτοια πόλη που θεωρείται από τις πιό όμορφες του κόσμου.
 |
στιγμές του αγώνα |
Λαμβάνω μήνυμα ότι η συνάντηση ενημέρωσης επισπεύδεται για την ερχόμενη μέρα (Τετάρτη 13 Νοεμβρίου) λόγω αλλαγής του προγράμματος, επειδή αναμένεται ένα παράθυρο καιρού στην Ανταρκτική την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου και όχι την Παρασκευή, όπως αρχικά προβλεπόταν.
 |
στιγμές του αγώνα: στο δεύτερο σταθμό ...ανεφοδιασμού
|
Η συνάντηση έγινε στο πολυτελές ξενοδοχείο Winchester Boutique Hotel, που απέχει περίπου 300 μέτρα απο το δικό μου (The Sage Hotel). Ήμουνα ακριβώς στην ώρα μου, όπου πρωτοσυνάντησα τους συμμετέχοντες, που θα περνούσαμε μαζί τις επόμενες τρεις μέρες. Είχαν έρθει 60 αθλητές από 14 χώρες, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή από τις ΗΠΑ. Η Ελλάδα είχε μια μόνο συμμετοχή και αυτή πολύ ήταν! Εκ πρώτης όψεως, οι περισσότεροι δρομείς φαινόντουσαν πολύ καλά γυμνασμένοι, με τετρακέφαλους να προεξέχουν αισθητά από τα γυμνασμένα πόδια τους, σαν να ήσαν τα ανθρωπάκια της Michelen!
 |
Jenny Simpson, the 2011 world champion in the 1500 meters |
 |
Ashley Paulson: USA super marathon lady a two-time winner of the Badwater 135 Ultramarathon |
 |
στιγμές απο το Briefing
|
Εδώ, θα πρέπει να γίνει μια διευκρίνιση. Αρχικά, η συμμετοχή μου ήταν με την αποστολή της Antarctic Polar Race στη ρώσικη βάση Novolazarevskaya (Novo), όπου η μεταφορά θα γινόταν με ένα ρώσικο αεροπλάνο τύπου Antonov, αλλά εξαιτίας των μέτρων κατά της Ρωσίας, των κυρώσεων που θα είχαν οι εμπλεκόμενες εταιρείες και τη δυσκολία των επιβατών-δρομέων να ταξιδέψουν με μία απαγορευμένη αεροπορική εταιρεία, η αποστολή ακυρώθηκε και τα μέλη της (6 συνολικά) εντάχθηκαν (ως μια παράπλευρη ομάδα και διατηρώντας τον τίτλο Antarctic Polar Race) στην αποστολή The Great World Race
όπου θα διοργάνωνε 7 Μαραθώνιους σε 7 ηπείρους σε 7 ημέρες, ξεκινώντας τον πρώτο Μαραθώνιο στη ιδιωτική βάση Wolf's Fang Runway της Ανταρκτικής (71°31′S, 08°48′E), που βρίσκεται στην ενδοχώρα και σε απόσταση 400 περίπου χλμ απο τις ακτές.
 |
στιγμές απο το Briefing |
Στο πρώτο Briefing της συνάντησης μίλησε ο David Kelly, Ιρλανδός φυσίατρος και CEO, πρώην διεθνής αθλητής και βετεράνος πολλών αποστολών σε πολικές περιοχές και άλλες παγκόσμιες εκδηλώσεις. Είναι τύπος που συνδυάζει το πάθος του για το διεθνή αθλητισμό και τις πολικές αποστολές με το ιατρικό υπόβαθρο και τις δεξιότητές του. Ίδρυσε το Ice Cap Adventures και το The Great World Race, ένα καινοτόμο και προκλητικό event που μεταφέρει τους συμμετέχοντες στις επτά ηπείρους και τις πολικές περιοχές. Έχει ταξιδέψει στην Αρκτική και την Ανταρκτική, παρέχοντας ιατρική υποστήριξη και ανταπόκριση έκτακτης ανάγκης για τους δρομείς και το προσωπικό. Αναφέρθηκε στο Route του αγώνα, μια διαδρομή που πραγματικά θα εξέπληττε και τους ίδιους τους Ironmen: Antarctica, Cape Town (Africa), Perth(Australia), Istanbul(Asia), Istanbul(Europe), Cartagena(South America), Miami(North America). Κάθε μέρα και ένας ΜΑραθώνιος, κάθε μέρα και σε μία άλλη ήπειρο!
 |
στιγμές απο το Briefing |
Μετά, το λόγο πήρε ο Kieran Crowley, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας White Desert, που δραστηριοποιείται σε εξερευνήσεις απομακρυσμένων περιοχών. Η εταιρεία μπορεί να σε μεταφέρει στους Emperor Penguins, το Γεωγραφικό Νότιο Πόλο, στις ιριδίζουσες σήραγγες πάγου και στο απέραντο High Polar Plateau για ορειβασία ή αναρρίχηση... αρκεί να έχεις διάθεση για περιπέτειες και μία τσέπη γεμάτη δολλάρια (ένα τέτοιο ταξίδι κοστίζει γύρω στα $100000). O συμπαθής Kieran, που γνωριστήκαμε καλύτερα κατά τη διάρκεια της 6ωρης πτήσης προς την Ανταρκτική, αναφέρθηκε στους κανόνες που πρέπει να τηρήσουμε και να σεβαστούμε την παρθένα φύση της Ανταρκτικής, δείχνοντας μια διαφάνεια με τη φράση:
take nothing from Antarctica, take pictures
leave nothing in Antarctica, leave footprints
Η ευφορία της αποστολής και των μελών της ήταν έκδηλη, ήδη από τις πρώτες ώρες. Σαφώς και οι αμερικανίδες έκλεψαν την παράσταση, με τα γυμνασμένα σώματά τους, την ευγλωτία και τα φαρδιά χαμόγελα μπροστά στο φακό των social media. Την αποστολή θα ακολουθούσε και ειδική ομάδα φωτογράφων και κινηματογραφιστών, που οι ανάγκες του βίντεο θα τους έκαναν να τρέχουν πίσω από τους αθλητές για την απαιτούμενη συνέντευξη και σε θερμoκρασίες -20C.
 |
στιγμές απο το Briefing |
Μετά το τέλος των brieflings μάς μοίρασαν τα μπλουζάκια του αγώνα, μάς ζύγισαν (😂😂) και μας ευχηθήκαν good job για τον αγώνα και have the most extraordinary adventure για το ταξίδι.. Είχα ακόμη 14 ώρες μπροστά μου για να εκπληρωθεί η φράση που έγραψα πάνω στο πανώ του αγώνα:
one life, live it... so do I ...
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, 04.00. Προχωρώ στους άδειους δρόμους με μάτια μπρος και πίσω. Έχω ενα σακκίδιο πλάτης, ένα τσαντάκι μέσης (σε στυλ μπανάνας) για το τρέξιμο και ένα ξεχωριστό αδιάβροχο bag που κουβαλώ το πουπουλένιο τζάκετ των -40C. Τιποτε άλλο δεν επιτρέπεται να μεταφέρουμε. Τις βαλίτσες αφήνουμε στο ξενοδοχείο, γιατί σε 22 περίπου ώρες θα επιστρέψουμε. Συναντιόμαστε στο ίδιο ξενοδοχείο και φορτώνουμε τα πράγματα στα βανάκια που θα μας μεταφέρουν σε ειδικό χώρο του αεροδρομίου.
 |
δύση στα νερά του Ατλαντικού, ενώ το ξημέρωμα στην Αφρική ακόμη αργει
|
 |
*****Winchester Boutique Hotel
|
 |
Η Ashley Paulson δίνει συνέντευξη λίγο πριν φύγουμε
|
 |
4.30 πρωινή: το Cape Town ακόμη κοιμάται
|
Η FlightRadar24 δεν αναφέρει τον αριθμό της πτήσης μας, ούτε τη διαδρομή μας. Είναι μια ειδική πτήση, ειδικού σκοπού με εξειδικευμένους επιβάτες 😮😮. Πριν ξεκινήσουμε μάς δίνουν το Boarding Card, ιστορικό και συλλεκτικό κομμάτι!
 |
συλλεκτικό... σίγουρα
|
Το αεροδρόμιο είναι έρημο, με ελάχιστους επιβάτες. Περνάμε από το συνηθισμένο έλεγχο αποσκευών, το passport control και μας οδηγούν σε μια ειδική αίθουσα. Όλοι ξέρουν την εθνικότητά μου. Μια ελληνική σημαία, καρφιτσωμένη στο σακκίδιo προδίδει την προέλευσή μου, ενώ άλλοι φορούν μπλουζάκια της χώρας τους. Είμαστε μια πολύχρωμη και πολυεθνική ομάδα απο την Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Αυστραλία.
 |
ελληνική συμμετοχή, ακόμη και στην Ανταρκτική
|
Την ώρα που μας μεταφέρουν στο αεροπλάνο, περνάμε μπροστα απο το παροπλισμένο Antonov, που αρχικά αυτό θα μας μετέφερε στην Ανταρκτική ήπειρο. Φτάνουμε μπροστά στο αεροπλάνο μας και επιβιβαζόμαστε. Πριν ανεβούμε τη σκάλα, μία ειδική σκούπα καθαρίζει τα παπούτσια μας. Η Ανταρκτική πρέπει να παραμείνει αμόλυντη, ακόμη και από τη σκόνη των παπουτσιών μας!
 |
το παροπλισμενο Antonov
|
 |
Airbus A340, που θα μας μεταφέρει στην Ανταρκτική
|
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, 07.00. Το Airbus A340-300 τροχιοδρομεί στο διάδρομο απογείωσης. Πρόκειται για ένα τεράστιο αεροπλάνο των 300 θέσεων με 60 επιβάτες και 10 άτομα προσωπικό. Είχε 3 έλληνες πιλότους, που η εταιρεία τους δανείστηκε και οι οποίοι με κάλεσαν να γνωριστούμε. Πρωτοείδα την Ανταρκτική απο το Cockpit.
 |
ένα αεροπλάνο, μόνο για τους αθλητές
|
Μόνο αυτού του είδους τα αεροπλάνα είναι ικανά να μεταφέρουν επιβάτες στην Ανταρκτική. Έχουν μεγάλο βεληνεκές (12000χλμ) το οποίο τους επιτρέπει ταξίδι επιστροφής χωρίς ανεφοδιασμό. Επίσης, λόγω της Συνθήκης της Ανταρκτικής δεν επιτρέπεται να βρίσκονται στο έδαφός της, καθημερινά, περισσότερα από 80-100 άτομα (εκτός των μόνιμων ερευνητών) και αυτός είναι ο λόγος που καθιστά ένα τέτοιο ταξίδι μια πολύ ακριβή υπόθεση για τους επιβάτες!
 |
η διαδρομή
|
Η πτήση διήρκησε 5ω30λ και το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής των 4613χλμ ήταν καλυμμένο με πυκνά στρώματα νέφωσης. Ήδη σε γεωγραφικό πλάτος 60°S δεν υπήρχε πλέον κάλυψη απο ραντάρ και οι πιλότοι βασίζονταν μόνο στην εμπειρία τους και στην ορατότητα. Με αυτά μόνο τα δύο εφόδια θα γινόταν και η προσγείωση.
 |
το μήνα Νοέμβριο επικρατούν συνήθως σταθερές συνθήκες
|
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, 10.00. Έχω τη θέση 25D σε ένα άδειο αεροπλάνο, οπότε κάθομαι όπου γουστάρω. Διαλέγω παράθυρο για φωτογράφιση και περιμένω να καθαρίσουν τα σύννεφα. Όλοι μας τρυγυρνάμε στο διάδρομο του αεροπλάνου, συνομιλώ μαζί τους και τους καλώ να επισκεφτούν τον Athens Authentic Marathon που παρότι τον έχουν ακούσει, δεν έχουν συμμετάσχει. Σιγά μην έρθουν, τη στιγμή που δίπλα τους είναι οι Μαραθώνιοι της Νέας Υόρκης και της Βοστόνης. Οι πρώτοι επιπλέοντες πάγοι είναι πλέον ορατοί απο υψόμετρο 10000 μέτρων. Ο καιρός έχει καθαρίσει και η Ανταρκτική μάς καλεί να την επισκεφτούμε.
 |
πρώτες εικόνες απο την Ανταρκτική
|
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, 11.00. Ο David δίνει εντολή να ντυθούμε με το ρουχισμό τού αγώνα, ώστε να είμαστε έτοιμοι με την προσγείωση του αεροπλάνου. Μας μένει άκομη 1ω40λ μέχρι οι ρόδες του αεροπλάνου να αγγίξουν τον αεροδιάδρομο του Wolf's Fang σε στίγμα 71°31′S, 08°48′E. Σύμφωνα με τις ανάγκες του αγώνα, είμαι ντυμένος με χειμερινό εξοπλισμό, όπως ανεβαίνω το χειμώνα στον Όλυμπο. Φορώ ένα ισοθερμικό κολάν, μία εφαρμοστή φόρμα και γκέτες, που προφυλλάσουν τα γόνατα απο τον κρύο άνεμο και δεν αφήνουν το χιόνι να μπει στα αθλητικά παπούτσια. Δεν φορώ μπότες, παρά μόνο τα αθλητικά HOKA με GoreTex και τρακτερωτό πάτο για να μην γλιστρώ στο παγωμένο έδαφος.
 |
ενδεικτικό αξεσουάρ ένδυσης
|
 |
στις προσομειώσεις όλα πάνε ρολόι!
|
Στο σώμα φορώ ένα ισοθερμικό μακρυμάνικο, ένα φλις και εξωτερικά ένα αντιανεμικό για τον αέρα. Στο λαιμό μία μπαντάνα και στο κεφάλι ένα σκούφο. Στα χέρια αντιανεμικά γάντια.... και είμαι φουλ ζεστός. Αλοίφομαι με αντιηλική κρέμα δείκτη προστασίας 50 και φορώ γυαλιά polarized, σκούρα με βαθμό απορροφητικότητας no.4. Χωρίς γυαλιά δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις πουθενά, η αντανάκλαση είναι τόσο έντονη που τυφλώνεσαι.
 |
η ώρα της προσγείωσης πλησιάζει... αναβρασμός και ανυπομονησία
|
Μερικές μέρες πριν την προσγείωση του αεροπλάνου, ειδικά ερπυστριοφόρα οχήματα έχουν φρεζάρει τον ολισθηρό από πάγο αεροδιάδρομο και έχουν δημιουργήσει ένα λεπτό στρώμα χιονιού, ώστε οι ρόδες του αεροπλάνου να βρίσκουν αντίσταση και να φρενάρουν. Όμως η μεγαλύτερη μεταφορά υλικών και των εγκαταστάσεων γίνεται με ειδικά παγοθραυστικά πλοία που προσεγγίζουν την ακτή, γύρω στα 400 χλμ βορειότερα.
 |
προετοιμασία του αεροδιαδρόμου, αλλά και της πίστας του αγώνα
|
 |
η καλοκαιρινή περίοδος έφτασε και η Ανταρκτική προσεγγίζεται με παγοθραυστικά
|
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, 12.40. Το Airbus A340 προσγειώνεται πάνω στο χιόνι, σε πολύ καλές συνθήκες άπνοιας και καθαρού καιρού. Η εξωτερική θερμοκρασία είναι -16C. Τη στιγμή που εξέρχομαι απο το αεροπλάνο, η αναπνοή μου σχηματίζει μικρό σύννεφο που εξέρχεται απο μύτη και στόμα... σαν καπνός από τσιγάρο. Εισπνέω βαθιά και είμαι συγκινημένος, είναι από τις σημαντικότερες στιγμές της ζωής μου. Βρίσκομαι στην Ανταρκτική και πατώ ένα στρώμα πάγου, πάχους 600 περίπου μέτρων κάνοντας το υψόμετρο να ανέρχεται σε 1000 περίπου μέτρα.
 |
προσγείωση!!!!!!!!
|
No comments:
Post a Comment